Mitt äventyr

Resan:
15.47 den 13 feb avgick tåget från Kolmårdens station till Sthlm.
Några timmars sömn på Hotel Ibris sen vidare till Arlanda.
Planet avgick prick på tiden o6.25 till Frankfurt där vi fick vänta några timmar på
planet till Dubai där vi skulle mellanlanda och tanka planet.
Polzien i Frankfurt är riktiga läskiga jävlar, stenansikten.
Nästan så att jag trodde att jag skulle få styck, haha.
Tillslut efter en 12 timmars resa kom vi äntligen fram
då inräknat med väntetid och plan som ska upp&ner.
Efter att fått stått i kön till att få betala visum gick vi vidare
och hämtade vårat bagage som stod och väntade på oss utanför.
Pappa stod och väntade på oss i värmen, det var som att gå in i en vägg när vi kom ur planet.
Resa från -1o till +25 var en liten chock för kroppen.
Det blev en liten rundresa med bilen och avslutning på McDonald's.
Jag var lite skeptisk men det var mycket godare än i Sverige och hamburgarna var större.
Jättegullig personal som sa "HAPPY VALENTINE" när man kom fram och skulle beställa :).
Vi åkte vidare till vårat Hotell som heter Beach Hotel, havet (Indiska oceanen) ligger 5oo m från hotellet. Hotellrummet är fint, högt i tak, ljusa och stora sängar


         


Tankar och annat om Oman:
Jag vet inte vad jag hade för förväntningar av Oman men kanske att det var lite fattigt men
där hade jag lite fel. Här åker man det senaste från Hummer och Porche o.s.v
Gigantiska köpcentrum där det finns det senaste ifrån Dolce&Gabbana, Dior o.s.v.

Oman är ett arabland där dom flesta är muslimer.
Man har ju lite fördomar om hur män behandlar kvinnor men här är det ganska fritt
Dom jobbar ihop, skrattar ihop och sådär.
Att använda slöja är det ingen lag på utan mer en familjetradition.
En del har slöja över håret, knytna på olika sätt, en del visar bara ögonen,
medans andra döljer hela ansiktet med en tunn svart slöja.
Dom ser ut som vålnader för att när det rör på huvudet så kan man se ansiktskonturer. 
Männen får ha högst 4 fruar. Men männen ska räcka fram handen först för att hälsa inte kvinnan.


Dag1:
Det känns lite förvirrande. Oman ligger 3 timmar förre Sverige så när pappa väckte oss för
att det var frukost o8.oo så fick jag knappt upp ögonlocken för min kropp var inställd på att klockan egentligen var o5.oo. Men upp kom vi och det blev en promenad till stranden. Sedan blev det en biltur runt Muscat där vi kollade läget.
Muscat är så vackert, befolkningen är så trevliga.
Vi kollade på utsikter och deras rondeller, nu undrar väl folk varför kolla på rondeller ?!!
Men det är så att dom smyckar sina rondeller med diverse saker som stora fontäner, båtar m.m
Vi besökte lite köpcentrum och helt plötsligt började jag känna igen mig som att jag redan har
varit här, jag kollar mig omkring och märker att jag är på H&M, haha Omans första H&M.
Dom har mycket snyggare och roligare kläder här än i Norrk. så det ska inhandlas en hel del.
Det ska bli mycket shopping kan jag lova för det finns så mycket att handla.
Smycken, väskor och skor kan man bada i här. Visserligen är det ganska dyrt men nåt ska med hem ialf. Det är mycket märkeskläder och sånt med stora prislappar men det är så kul att kolla på allt. Jag hittade att armband för ca 3oo ooo svenska kronor och en klocka för ca 2oo ooo svenska kronor. Jag har kollat in Paris Hiltons väskkollektion, den var väl sådär. Två par Armani glasögon hittade jag med men det var för mycket för min plånbok, mamma köpte ett par Dior glasögon som hon ska hämta ut på Lördag, dyra med sååå snygga.


           
        


Dag2:
Det blev en heldag på stranden med mat och dryck.
På kvällen gick vi en promenad och åt lite mat och så.
Jag hittade en bowlinghall som vi kanske ska besöka om vi får tid.
Maten är god, det är mesta grillat och det älskar jag :)


 
        
     


Dag3:
Pappa jobbar idag så vi får roa oss själva.´
Vi har kollat lite i affärer och promenarat i vatten på stranden.
Vi har ätit hamburgare på Dairy Queen och det var gott :)
Nu ska jag ut till hotellets pool och restaurang och mysa lite och ikväll ska jag
göra av med lite pengar på presenter till sötnosarna hemma. Jag har sett ett par skor
som Carina vännen skulle kunna döda för, haha !! Saknar er !!
Jag har hittat jättesöta barnkläder till Skrållan och Mandisen.


  


 


Kommentarer
Postat av: Ida

Ååååååh! Vad fint! Jag vill med ha sol. Här är det grått & trist. Häromdagen var det -10 grader, jag trodde jag skulle dö. Känns som jag vill ha vår nu, så att sommaren känns närmre. När jag & niklas var på promenad i söndags runt åbackarna hörde jag fågelkvitter & det var vårkvitter minsann, så den kan inte vara så långt borta :) Hoppas du har det bra där borta, men det antar jag att du har. Jag är ledig tisdag, onsdag & torsdag. Jobbar fredag, lördag & söndag, men ingen natt :) Du kommer hem på söndag va? Jag slutar 16.00 då. Saknar dig.

2009-02-17 @ 13:43:16
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Carina

Awww gumman =) Hoppas du har det kanon där nere, pratade iof med dig alldelles nyss, men skänker dig en tanke så här på bloggen också. Det ser helt "amazing" ut med alla palmer och sand... lite avundsjuk må jag medge, men detta är du värd. Helvetes väder här hemma. Jag vill ha vår! Och att Halvars öppnar. Då ska vi fasen vara där och inviga våren =) Miss you !

2009-02-17 @ 21:39:50
Postat av: Ida

Saknar dig tokmassa. Niklas sa igår "jag saknar också Rebecka." Det blir lätt så när någon är borta sa han. HAHAHA. Jag kom hem från jobbet straxt efter nio, jag kunde inte säga helt nej, så jag gick med på 2 timmar extra. Ah, det ger ju lite extracash iaf! :)Var det en arab som skrek så? :| HAHAHAHAHA. Niklas vill nog ha båda ;) Brumm brumm.

Jag måste berätta en sak för dig! Kom hem! <3

2009-02-20 @ 21:32:47
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Ida

du är utmanad.

2009-02-23 @ 15:41:09
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Ida

Vill du ha fler besökare på din blogg? Gå in här - http://www.viraltrafik.se/?fittdjur

& följ de enkla direktiven så ökar statistiken :) Lätt som en plätt.

2009-02-24 @ 13:42:20
URL: http://fittdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback